Zarządzanie kryzysem w organizacji
Zapraszam serdecznie na dwudniowe szkolenie z zarządzania kryzysem w organizacji. Mimo że często uważamy, że kryzys nas nie dotknie, że jesteśmy przygotowani etc. – sytuacja najczęściej nas zaskakuje. Warto więc dowiedzieć się o tym, jak działa kryzys, jakie ma fazy i jakie są sposoby, by sobie z nim radzić.
Kryzys jest zmianą na wielu poziomach, nie unikniemy go. Po prostu zdarza się – nie tylko gospodarczy, czy globalny w postaci wojen, ale też nasz codzienny, życiowy i ten, który może dotknąć naszą organizację.
Możemy go poznać, zrozumieć i umieć rozpoznawać jego fazy oraz szybko reagować. Kiedy potrafimy umiejętnie zarządzać kryzysem, wychodzimy z niego silniejsi, budujemy mocniejszą przewagę konkurencyjną na rynku i mamy zgrany zespół pracowników.
Przygotowane przeze mnie szkolenie opiera się – poza wiedzą teoretyczną – na nauce przez doświadczanie. Bardzo lubię gry symulacyjne, które nie tylko angażują uczestników szkolenia, ale też pokazują wiele mechanizmów działania grupy i procesów. Gry symulacyjne, które przygotowałam, polegają na tym, że Uczestnicy przechodzą wszystkie fazy kryzysu w grupach. Analizują, uczą się od siebie i rozumieją „specyfikę” kryzysu. Szkolenie uzupełniają oczywiście zagadki kryzysowe, gry zespołowe oraz relaksacja – gry symulacyjne to duży wysiłek dla grupy, dobrze więc zadbać o poczucie dobrostanu 🙂 Opracowałam własne narzędzie trenerskie – karty leśne, które pomagają nam rozluźnić się podczas pracy.
DLA KOGO?
- pracowników działów promocji, PR,
- menedżerów,
- właścicieli firm.
CZEGO DOWIEDZĄ SIĘ UCZESTNICY SZKOLENIA?
- poznają zasady działania kryzysu,
- poznają fazy i strukturę kryzysu,
- poznają zasadę 5P,
- poznają narzędzia komunikacji kryzysowej,
- poznają specyfikę kryzysu w social mediach,
- poznają zasady tworzenia manualu kryzysowego,
- opracują własne manuale kryzysowe.
CZEGO SIĘ NAUCZĄ?
- będą umieli samodzielnie rozpoznać fazy kryzysu w organizacji
- będą umieli podjąć konkretne kroki, by zażegnać kryzys,
- będą potrafili wybrać odpowiednie narzędzia komunikacji kryzysowej,
- będą potrafili samodzielnie konstruować oświadczenia korzystając z zasady 5P,
- będą potrafili opracować samodzielnie manual kryzysowy zgodnie z 5 zasadami.
JAK PROWADZĘ SZKOLENIE?
- sposób pracy z grupą jest zawsze dostosowany do tempa, poziomu oraz kompetencji Uczestników,
- korzystam z róznych formy prowadzenia zajęć jak: wykład, anegdota, prezentacja, case study – by jak najszerzej
przedstawić Uczestnikom omawiane zagadnienia, - wprowadzane przeze mnie techniki szkoleniowe odwołują się do różnych typów osobowości i
percepcji, - prezentowane zagadnienia wspieram badaniami naukowymi oraz
przykładami i bibliografią, która pozwala Uczestnikom samodzielnie
zgłębiać tematy im bliskie, - jest miejsce na otwarte dyskusje,
- kieruję się życzliwością, otwartością i serdecznością 🙂
RAMOWY PLAN SZKOLENIA:
Pierwszy dzień szkoleniowy poświęcony będzie:
- wprowadzeniu do świata pojęć kryzysowych – poznamy strukturę kryzysu, jego specyfikę, przyczyny, zasady działania w kryzysie – zasadę 5P, narzędzia komunikacji kryzysowej, rolę mediów w kryzysie,
- definicje pokaże nam case study kryzysowe,
- gra sytuacyjna – współpraca w zespole,
- gra symulacyjna – w grupach przejdziemy wszystkie fazy kryzysu,
- relaksacja na podsumowanie pierwszego dnia pracy.
Drugi dzień szkoleniowy będzie obejmował:
- poznanie zasad i definicji manualu kryzysowego,
- technikę relaksacyjną – karty leśne,
- pracę nad opracowaniem własnego manualu kryzysowego,
- zebraniem pracy i podsumowaniem – dyskusja
- relaksacja oddechowa 🙂
Załączam referencje po przeprowadzonym przeze mnie szkoleniu zarządzania kryzysem:
I jeszcze kilka opinii Uczestników:
Jestem wdzięczna, że mogłam uczestniczyć w tym cyklu, poznać wielu wspaniałych ludzi i siebie, ale nade wszystko korzystać z wiedzy Moniki. Dziękuję! – Anna
Szkolenie bardzo merytoryczne i dzięki przykładom było ciekawe i przystępne – Joanna
Monika wykazała się dużą wiedzą, ale – co najważniejsze – potrafiła przekazać ją w zrozumiały sposób uczestnikom. Poświęciła dużo uwagi i cierpliwości, by szczegółowo wyjaśniać wszystkie problematyczne dla uczestników kwestie – Marta
Bardzo dziekuję za profesjonalne, ciekawe, dające odpowiedzi na wiely pytań szkolenia. Świetne prowadzenie, ogromne doświadczenie prowadzącej, bardzo zorientowana na uczestników…
Szkolenie ciekawe, pobudza do dyskusji. Pani Bartkowicz prowadzi w sposób dynamiczny i ciekawy, przedstawia wiele rozwiązań kryzysów…
Masz pytania? Zadzwoń: 500 493 013 lub napisz: monica.bartkowicz@gmail.com