koło z zapałek, jedna płonie na środku

Zarządzanie kryzysem w organizacji

Zapraszam serdecznie na dwudniowe szkolenie z zarządzania kryzysem w organizacji. Mimo że często uważamy, że kryzys nas nie dotknie, że jesteśmy przygotowani etc. – sytuacja najczęściej nas zaskakuje. Warto więc dowiedzieć się o tym, jak działa kryzys, jakie ma fazy i jakie są sposoby, by sobie z nim radzić.

Kryzys jest zmianą na wielu poziomach, nie unikniemy go. Po prostu zdarza się – nie tylko gospodarczy, czy globalny w postaci wojen, ale też nasz codzienny, życiowy i ten, który może dotknąć naszą organizację.

Możemy go poznać, zrozumieć i umieć rozpoznawać jego fazy oraz szybko reagować. Kiedy potrafimy umiejętnie zarządzać kryzysem, wychodzimy z niego silniejsi, budujemy mocniejszą przewagę konkurencyjną na rynku i mamy zgrany zespół pracowników.

Przygotowane przeze mnie szkolenie opiera się – poza wiedzą teoretyczną – na nauce przez doświadczanie. Bardzo lubię gry symulacyjne, które nie tylko angażują uczestników szkolenia, ale też pokazują wiele mechanizmów działania grupy i procesów. Gry symulacyjne, które przygotowałam, polegają na tym, że Uczestnicy przechodzą wszystkie fazy kryzysu w grupach. Analizują, uczą się od siebie i rozumieją „specyfikę” kryzysu. Szkolenie uzupełniają oczywiście zagadki kryzysowe, gry zespołowe oraz relaksacja – gry symulacyjne to duży wysiłek dla grupy, dobrze więc zadbać o poczucie dobrostanu 🙂 Opracowałam własne narzędzie trenerskie – karty leśne, które pomagają nam rozluźnić się podczas pracy.

DLA KOGO?

  • pracowników działów promocji, PR,
  • menedżerów,
  • właścicieli firm.

CZEGO DOWIEDZĄ SIĘ UCZESTNICY SZKOLENIA?

  • poznają zasady działania kryzysu,
  • poznają fazy i strukturę kryzysu,
  • poznają zasadę 5P,
  • poznają narzędzia komunikacji kryzysowej,
  • poznają specyfikę kryzysu w social mediach,
  • poznają zasady tworzenia manualu kryzysowego,
  • opracują własne manuale kryzysowe.

CZEGO SIĘ NAUCZĄ?

  • będą umieli samodzielnie rozpoznać fazy kryzysu w organizacji
  • będą umieli podjąć konkretne kroki, by zażegnać kryzys,
  • będą potrafili wybrać odpowiednie narzędzia komunikacji kryzysowej,
  • będą potrafili samodzielnie konstruować oświadczenia korzystając z zasady 5P,
  • będą potrafili opracować samodzielnie manual kryzysowy zgodnie z 5 zasadami.

JAK PROWADZĘ SZKOLENIE?

  • sposób pracy z grupą jest zawsze dostosowany do tempa, poziomu oraz kompetencji Uczestników,
  • korzystam z róznych formy prowadzenia zajęć jak: wykład, anegdota, prezentacja, case study – by jak najszerzej
    przedstawić Uczestnikom omawiane zagadnienia,
  • wprowadzane przeze mnie techniki szkoleniowe odwołują się do różnych typów osobowości i
    percepcji,
  • prezentowane zagadnienia wspieram badaniami naukowymi oraz
    przykładami i bibliografią, która pozwala Uczestnikom samodzielnie
    zgłębiać tematy im bliskie,
  • jest miejsce na otwarte dyskusje,
  • kieruję się życzliwością, otwartością i serdecznością 🙂

RAMOWY PLAN SZKOLENIA:

Pierwszy dzień szkoleniowy poświęcony będzie:

  • wprowadzeniu do świata pojęć kryzysowych – poznamy strukturę kryzysu, jego specyfikę, przyczyny, zasady działania w kryzysie – zasadę 5P, narzędzia komunikacji kryzysowej, rolę mediów w kryzysie,
  • definicje pokaże nam case study kryzysowe,
  • gra sytuacyjna – współpraca w zespole,
  • gra symulacyjna – w grupach przejdziemy wszystkie fazy kryzysu,
  • relaksacja na podsumowanie pierwszego dnia pracy.

Drugi dzień szkoleniowy będzie obejmował:

  • poznanie zasad i definicji manualu kryzysowego,
  • technikę relaksacyjną – karty leśne,
  • pracę nad opracowaniem własnego manualu kryzysowego,
  • zebraniem pracy i podsumowaniem – dyskusja
  • relaksacja oddechowa 🙂

Załączam referencje po przeprowadzonym przeze mnie szkoleniu zarządzania kryzysem:

referencje

I jeszcze kilka opinii Uczestników:

Jestem wdzięczna, że mogłam uczestniczyć w tym cyklu, poznać wielu wspaniałych ludzi i siebie, ale nade wszystko korzystać z wiedzy Moniki. Dziękuję! – Anna

Szkolenie bardzo merytoryczne i dzięki przykładom było ciekawe i przystępne – Joanna

Monika wykazała się dużą wiedzą, ale – co najważniejsze – potrafiła przekazać ją w zrozumiały sposób uczestnikom. Poświęciła dużo uwagi i cierpliwości, by szczegółowo wyjaśniać wszystkie problematyczne dla uczestników kwestie – Marta

Bardzo dziekuję za profesjonalne, ciekawe, dające odpowiedzi na wiely pytań szkolenia. Świetne prowadzenie, ogromne doświadczenie prowadzącej, bardzo zorientowana na uczestników…

Szkolenie ciekawe, pobudza do dyskusji. Pani Bartkowicz prowadzi w sposób dynamiczny i ciekawy, przedstawia wiele rozwiązań kryzysów…

Masz pytania? Zadzwoń: 500 493 013 lub napisz: monica.bartkowicz@gmail.com