Współpraca z mediami – szkolenie online

ogromny tłum dziennikarzy, kamer i mikrofonów

Szkolenie to przygotowałam z intencją wspierania osób zajmujących się wizerunkiem firm. Lata doświadczeń zawodowych w obszarze PR przyniosły mi nie tylko wiele wiedzy i umiejętności, ale też pozwoliły na wypracowanie własnego warsztatu działań.

Wiele razy spotykałam się z sytuacjami, kiedy firmy stawały przed różnymi sytuacjami związanymi z budowaniem własnej marki. Wyzwaniem okazywało się opracowanie i wdrożenie strategii. Przypomina to troche układankę w puzzle – jeśli dopasujemy poszczególne elementy – wszystko będzie bardzo dobrze działać 🙂

Zapraszam na szkolenie 🙂

Dla kogo?

  • dla start-upów,
  • dla właścicieli małych firm,
  • dla pracowników działów marketingu, promocji i PR,
  • dla przedstawicieli samorządów,
  • dla organizacji pozarządowych.

Z tego szkolenia dowiesz się m.in.:

  • że dziennikarze to też ludzie,
  • jak ich pozyskać,
  • jak budować z nimi relacje  – wysyłać informacje, dzwonić, a może organizować śniadania prasowe lub konferencje – od czego to zależy,
  • jakie informacje media lubią najbardziej,
  • jak napisać ciekawą „medialnie” informację prasową,
  • jakie eventy, wydarzenia i działania z obszaru CSR mogą zainteresować dziennikarzy,
  • jak wybrać odpowiednie medium dla swojego wydarzenia,
  • jak zaprosić media na wydarzenia,
  • jak przygotować oprawę medialną wydarzenia lub konferencji – ile informacji, relacji przygotować i kiedy je wysyłać,
  • poznasz przepisy prawa prasowego – autoryzacja – co mówi prawo,
  • dowiesz się, co mówi RODO o zgodach na wizerunek.

Co dostaniesz:

  • krótki przewodnik medialny – jak budować dobre relacje z dziennikarzami,
  • poradnik na temat zasad pisania dobrej informacji prasowej,
  • prezentację wykorzystaną podczas szkolenia.

Program szkolenia:

Dzień pierwszy: start godzina 10.00

  • Czym się różni PR od marketingu?
  • Jak Internet zmienił Public Relations?
  • Public Relations w małej i średniej firmie – co możemy zrobić?
  • Kontakty z mediami tradycyjnymi.
  • Współpraca z portalami internetowymi.
  • Organizacja wydarzeń przyciągających media.
  • Samodzielny PR: strona www, blog, media społecznościowe, YouTube.

Pierwsze kroki – od czego zacząć?

  • Strona internetowa jako źródło informacji o firmie – także dla dziennikarzy.
  • Poszukiwanie i wybór tematów, które zainteresują media.
  • Wybór mediów.
  • Długofalowa strategia PR.
  • Plan medialny.

Jak pisać informacje prasowe, aby dziennikarze chcieli je czytać?

  • Różnice pomiędzy tekstami w zależności od medium.
  • Tworzenie informacji prasowej – schemat.
  • Sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady.
  • Rozpowszechnianie treści (narzędzia do mailingu, portale PR-owe).
  • Monitoring publikacji (Google, usługi monitoringu mediów).

14:30 – Zakończenie

Dzień drugi: start godzina 10.00

PR w praktyce

  • Jak przeprowadzić skuteczną akcję PR z wykorzystaniem wybranych mediów?
  • W jaki sposób wykorzystać współpracę z ekspertami i influencerami?

Bliższe spotkania z dziennikarzami

  • Jak nawiązywać kontakty z dziennikarzami?
  • Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem?
  • Przygotowanie do wystąpienia przed kamerą lub przed mikrofonem – podstawowe zasady.
  • Jak zorganizować śniadanie prasowe lub brief?
  • Jak stworzyć event, konferencję lub inne wydarzenie, które przyciągnie media?
  • Studium przypadku – przykład informacji z konferencji, którą „kupiły” lokalne media.

Kryzysy wizerunkowe

  • Po czym poznamy kryzys?
  • Jak reagować (i jak tego nie robić) w sytuacjach kryzysowych?
  • Jak odpowiadać na hejt lub „czarny PR”?

Zakończenie: 14.30

TERMINY: 18 i 19 marca 2021 roku.

ZAPISY: do 17 marca 2021 roku.

Szkolenie to poprowadzę w ramach współpracy z firmą Empemedia.

Wszystkie informacje i zapisy znajdują się na stronie Empemedia.

Serdecznie zapraszam!

Opinia Uczestnika szkolenia:
Praktyczne i inspirujące szkolenie, które znacznie wykracza poza przedstawioną agendę. Wspólnie z trenerką udało nam się omówić konkretne działania i pomysły dotyczące branży, którą reprezentuję.

Błażej Jelonek, CMT Advisory

tel. 500 493 013

kolorowe trójkąty które tworzą jeden spójny wzór