Oswoić media – jak budować trwałe relacje z dziennikarzami. Kurs online

ogromny tłum dziennikarzy, kamer i mikrofonów

Szkolenie to przygotowałam z intencją wspierania osób zajmujących się wizerunkiem firm. Lata doświadczeń zawodowych w obszarze PR przyniosły mi nie tylko wiele wiedzy i umiejętności, ale też pozwoliły na wypracowanie własnego warsztatu działań.

Wiele razy spotykałam się z sytuacjami, kiedy firmy prowadziły ciekawe akcje, również te z obszarów CSR, a jednak nie udawało im się w żaden sposób dotrzeć do mediów. Te milczały jak zaklęte i nie reagowały na żadne maile, zaproszenia czy informacje. Czy można to zmienić? Oczywiście, potrzeba na to jednak czasu i wytrwałości. Zapraszam na szkolenie 🙂

Dla kogo?

  • dla start-upów,
  • dla właścicieli małych firm,
  • dla pracowników działów marketingu, promocji i PR,
  • dla przedstawicieli samorządów,
  • dla organizacji pozarządowych.

Z tego szkolenia dowiesz się m.in.:

  • że dziennikarze to też ludzie,
  • jak ich pozyskać,
  • jak budować z nimi relacje  – wysyłać informacje, dzwonić, a może organizować śniadania prasowe lub konferencje – od czego to zależy,
  • jakie informacje media lubią najbardziej,
  • jak napisać ciekawą „medialnie” informację prasową,
  • jakie eventy, wydarzenia i działania z obszaru CSR mogą zainteresować dziennikarzy,
  • jak wybrać odpowiednie medium dla swojego wydarzenia,
  • jak zaprosić media na wydarzenia,
  • jak przygotować oprawę medialną wydarzenia lub konferencji – ile informacji, relacji przygotować i kiedy je wysyłać,
  • poznasz przepisy prawa prasowego – autoryzacja – co mówi prawo,
  • dowiesz się, co mówi RODO o zgodach na wizerunek.

Co dostaniesz:

  • krótki przewodnik medialny – jak budować dobre relacje z dziennikarzami,
  • poradnik na temat zasad pisania dobrej informacji prasowej,
  • zestaw praktycznych uwag dotyczących publikacji wizerunku;
  • prezentację wykorzystaną podczas szkolenia.

Program szkolenia:

Dzień pierwszy:

  • zagadka medialna – reporter i pogrzeb prezydenta Kennedy’ego,
  • dziennikarz też człowiek – zasady pracy redakcji, dziennikarzy i wynikające z tego oczekiwania,
  • 8 najważniejszych zasad mediów,
  • budowanie relacji z dziennikarzami – jaki się przygotować, jak ułożyć plan pracy,
  • bliższe spotkania z dziennikarzami: śniadania prasowe, konferencje, briefy – co wybrać i kiedy organizować,
  • 30 minut przerwy,
  • rola i znaczenie social mediów – jakie kanały wybrać?
  • informacja prasowa – trzy najważniejsze zasady – tytuł, lead, treść – co lubią media?
  • studium przypadku – przykład informacji prasowej z konferencji naukowej, którą „kupiły” wszystkie lokalne media,
  • jak robić dobre zdjęcia z „nudnych” wydarzeń.

Dzień drugi:

  • style komunikacji – historia o sułtanie i jego doradcach,
  • wydarzenie, event – co lubią media? Przykłady ciekawych medialnie wydarzeń,
  • rola ekspertów, „twarzy mediów”, influencerów w tworzeniu wydarzenia,
  • ćwiczenie: jakie wydarzenie możesz stworzyć w swojej firmie,
  • 30 minut przerwy,
  • jak przygotować oprawę medialną wydarzenia – ile informacji wysyłać, jak się kontaktować z dziennikarzami, kiedy wysyłać informacje,
  • ćwiczenia – tworzymy plan medialny,
  • prawo – co to jest autoryzacja i jakie są przepisy prawa prasowego,
  • zgoda na wizerunek w kontekście prawa autorskiego oraz RODO,
  • ankiety, pytania, zakończenie szkolenia.

CENA: 620 zł (brutto)/osoba

TERMINY: 28 i 29 stycznia 2021 roku.

ZAPISY: do 27 stycznia 2021 roku.

Jeśli szukasz innego terminu – dzięki współpracy z firmą Empemedia prowadzę też to szkolenie w dniach 18 i 19 stycznia 2021 roku. Zapisy do 17 stycznia 2021 roku, do godziny 17.00. Wszystkie informacje znajdują się na stronie szkolenia: Współpraca z mediami.

Serdecznie zapraszam!

Interesuje Cię szkolenie? Zadzwoń lub napisz. Jestem do dyspozycji:

mail: monica@drogowskazy.com.pl

tel. 500 493 013

kolorowe trójkąty które tworzą jeden spójny wzór