Współpraca z mediami – szkolenie online

Szkolenie to przygotowałam z intencją wspierania osób zajmujących się wizerunkiem firm. Lata doświadczeń zawodowych w obszarze PR przyniosły mi nie tylko wiele wiedzy i umiejętności, ale też pozwoliły na wypracowanie własnego warsztatu działań.
Wiele razy spotykałam się z sytuacjami, kiedy firmy stawały przed różnymi sytuacjami związanymi z budowaniem własnej marki. Wyzwaniem okazywało się opracowanie i wdrożenie strategii. Przypomina to troche układankę w puzzle – jeśli dopasujemy poszczególne elementy – wszystko będzie bardzo dobrze działać 🙂
Zapraszam na szkolenie 🙂
Dla kogo?
- dla start-upów,
- dla właścicieli małych firm,
- dla pracowników działów marketingu, promocji i PR,
- dla przedstawicieli samorządów,
- dla organizacji pozarządowych.
Z tego szkolenia dowiesz się m.in.:
- że dziennikarze to też ludzie,
- jak ich pozyskać,
- jak budować z nimi relacje – wysyłać informacje, dzwonić, a może organizować śniadania prasowe lub konferencje – od czego to zależy,
- jakie informacje media lubią najbardziej,
- jak napisać ciekawą „medialnie” informację prasową,
- jakie eventy, wydarzenia i działania z obszaru CSR mogą zainteresować dziennikarzy,
- jak wybrać odpowiednie medium dla swojego wydarzenia,
- jak zaprosić media na wydarzenia,
- jak przygotować oprawę medialną wydarzenia lub konferencji – ile informacji, relacji przygotować i kiedy je wysyłać,
- poznasz przepisy prawa prasowego – autoryzacja – co mówi prawo,
- dowiesz się, co mówi RODO o zgodach na wizerunek.
Co dostaniesz:
- krótki przewodnik medialny – jak budować dobre relacje z dziennikarzami,
- poradnik na temat zasad pisania dobrej informacji prasowej,
- prezentację wykorzystaną podczas szkolenia.
Program szkolenia:
Dzień pierwszy: start godzina 10.00
- Czym się różni PR od marketingu?
- Jak Internet zmienił Public Relations?
- Public Relations w małej i średniej firmie – co możemy zrobić?
- Kontakty z mediami tradycyjnymi.
- Współpraca z portalami internetowymi.
- Organizacja wydarzeń przyciągających media.
- Samodzielny PR: strona www, blog, media społecznościowe, YouTube.
Pierwsze kroki – od czego zacząć?
- Strona internetowa jako źródło informacji o firmie – także dla dziennikarzy.
- Poszukiwanie i wybór tematów, które zainteresują media.
- Wybór mediów.
- Długofalowa strategia PR.
- Plan medialny.
Jak pisać informacje prasowe, aby dziennikarze chcieli je czytać?
- Różnice pomiędzy tekstami w zależności od medium.
- Tworzenie informacji prasowej – schemat.
- Sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady.
- Rozpowszechnianie treści (narzędzia do mailingu, portale PR-owe).
- Monitoring publikacji (Google, usługi monitoringu mediów).
14:30 – Zakończenie
Dzień drugi: start godzina 10.00
PR w praktyce
- Jak przeprowadzić skuteczną akcję PR z wykorzystaniem wybranych mediów?
- W jaki sposób wykorzystać współpracę z ekspertami i influencerami?
Bliższe spotkania z dziennikarzami
- Jak nawiązywać kontakty z dziennikarzami?
- Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem?
- Przygotowanie do wystąpienia przed kamerą lub przed mikrofonem – podstawowe zasady.
- Jak zorganizować śniadanie prasowe lub brief?
- Jak stworzyć event, konferencję lub inne wydarzenie, które przyciągnie media?
- Studium przypadku – przykład informacji z konferencji, którą „kupiły” lokalne media.
Kryzysy wizerunkowe
- Po czym poznamy kryzys?
- Jak reagować (i jak tego nie robić) w sytuacjach kryzysowych?
- Jak odpowiadać na hejt lub „czarny PR”?
Zakończenie: 14.30
TERMINY: 18 i 19 marca 2021 roku.
ZAPISY: do 17 marca 2021 roku.
Szkolenie to poprowadzę w ramach współpracy z firmą Empemedia.
Wszystkie informacje i zapisy znajdują się na stronie Empemedia.
Serdecznie zapraszam!
Opinia Uczestnika szkolenia:
Praktyczne i inspirujące szkolenie, które znacznie wykracza poza przedstawioną agendę. Wspólnie z trenerką udało nam się omówić konkretne działania i pomysły dotyczące branży, którą reprezentuję.Błażej Jelonek, CMT Advisory
tel. 500 493 013
