Media relations – jak współpracować z mediami?
Szkolenie to przygotowałam z intencją wspierania osób zajmujących się wizerunkiem firm. Lata doświadczeń zawodowych w obszarze PR przyniosły mi nie tylko wiele wiedzy i umiejętności, ale też pozwoliły na wypracowanie własnego warsztatu działań.
Wiele razy spotykałam się z sytuacjami, kiedy firmy stawały przed różnymi sytuacjami związanymi z budowaniem własnej marki. Wyzwaniem okazywało się opracowanie i wdrożenie strategii. Przypomina to troche układankę w puzzle – jeśli dopasujemy poszczególne elementy – wszystko będzie bardzo dobrze działać 🙂 A kiedy poznajemy zasady działania mediów – nie gubimy się, tylko prostą drogą zmierzamy do celu 🙂
Zapraszam na szkolenie 🙂
Dla kogo?
- dla start-upów,
- dla właścicieli małych firm,
- dla pracowników działów marketingu, promocji i PR,
- dla przedstawicieli samorządów,
- dla organizacji pozarządowych.
Z tego szkolenia dowiesz się m.in.:
- że dziennikarze to też ludzie,
- jak ich pozyskać,
- jak budować z nimi relacje – wysyłać informacje, dzwonić, a może organizować śniadania prasowe lub konferencje – od czego to zależy,
- jakie informacje media lubią najbardziej,
- jak napisać ciekawą „medialnie” informację prasową,
- jakie eventy, wydarzenia i działania z obszaru CSR mogą zainteresować dziennikarzy,
- jak wybrać odpowiednie medium dla swojego wydarzenia,
- jak zaprosić media na wydarzenia,
- jak przygotować oprawę medialną wydarzenia lub konferencji – ile informacji, relacji przygotować i kiedy je wysyłać,
- poznasz przepisy prawa prasowego – autoryzacja – co mówi prawo,
- dowiesz się, co mówi RODO o zgodach na wizerunek.
Co dostaniesz:
- poradnik na temat zasad pisania dobrej informacji prasowej,
- prezentację wykorzystaną podczas szkolenia.
Program szkolenia został opracowany na dwa dni szkoleniowe – 16 godzin
Pierwszego dnia Uczestnicy poznają:
- świat mediów i jego specyfikę,
- zasady pracy redakcji dziennikarskich – tradycyjnych, elektronicznych, branżowych,
- oczekiwania mediów i dziennikarzy dotyczące materiałów,
- poznają zasady budowania trwałych relacji z mediami,
- formy kontaktu takie jak: informacja prasowa, śniadania prasowe, briefingi, oświadczenia i konferencje,
- studium przypadku – przykład informacji z konferencji, którą „kupiły” lokalne media.opracują własne pomysły na wydarzenie medialne,
- poznają zasady konstruowania informacji prasowej,
- samodzielnie stworzą na wybrany temat informację prasową,
- poznają sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady,
- dowiedzą się, jak rozpowszechniać treści (narzędzia do mailingu, portale PR-owe).
- poznają sposobu monitoring publikacji (Google, usługi monitoringu mediów).
- rozwiążą zagadki medialne,
- spróbują własnych sił, mierząc się z pojęciem – ciekawy medialnie temat – co to takiego?
Drugi dzień rozpoczniemy historią na temat odmian komunikacji. Następnie Uczestnicy poznają i dowiedzą się:
- jakie są odmiany komunikacji,
- wydarzenia, eventy CSR – co interesuje media?
- co to jest plan medialny i jak go przygotować – trzy zasady,
- samodzielne opracują plany medialnych dla wybranych wydarzeń,
- zaprezentują opracowane wydarzenia oraz plany medialne,
- będzie też miejsce na pigułkę prawną: autoryzację wypowiedzi, prawo prasowe, sprostowanie, prawo do wizerunku,
- jak to jest z tymi zdjęciami? Czy możemy spokojnie korzystać z każdego zdjęcia, które nam się podoba?
Serdecznie zapraszam!
Opinia Uczestnika szkolenia:
Praktyczne i inspirujące szkolenie, które znacznie wykracza poza przedstawioną agendę. Wspólnie z trenerką udało nam się omówić konkretne działania i pomysły dotyczące branży, którą reprezentuję.Błażej Jelonek, CMT Advisory
Opinie Uczestników szkolenia medialnego dla Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, oddział w Krakowie, 6-7 grudnia 2022 roku.
Świetna atmosfera na szkoleniu, ogrom wiedzy i jeszcze większy ogrom pomysłów w głowie po szkoleniu. Dziękuję!
Umiejętność aktywizowania uczestników, angażowania w prezentowane zagadnienia, utrzymanie przyjaznej atmosfery przez prowadzącą.
Bardzo dobre informacje, które warto wcielać w życie 🙂
Zapraszam też do przeczytania referencji ze szkolenia:
Masz pytania? Zapraszam do kontaktu: monica.bartkowicz@gmail.com, tel. 500 493 013