Media relations – jak współpracować z mediami?

ogromny tłum dziennikarzy, kamer i mikrofonów

Szkolenie to przygotowałam z intencją wspierania osób zajmujących się wizerunkiem firm. Lata doświadczeń zawodowych w obszarze PR przyniosły mi nie tylko wiele wiedzy i umiejętności, ale też pozwoliły na wypracowanie własnego warsztatu działań.

Wiele razy spotykałam się z sytuacjami, kiedy firmy stawały przed różnymi sytuacjami związanymi z budowaniem własnej marki. Wyzwaniem okazywało się opracowanie i wdrożenie strategii. Przypomina to troche układankę w puzzle – jeśli dopasujemy poszczególne elementy – wszystko będzie bardzo dobrze działać 🙂 A kiedy poznajemy zasady działania mediów – nie gubimy się, tylko prostą drogą zmierzamy do celu 🙂

Zapraszam na szkolenie 🙂

Dla kogo?

  • dla start-upów,
  • dla właścicieli małych firm,
  • dla pracowników działów marketingu, promocji i PR,
  • dla przedstawicieli samorządów,
  • dla organizacji pozarządowych.

Z tego szkolenia dowiesz się m.in.:

  • że dziennikarze to też ludzie,
  • jak ich pozyskać,
  • jak budować z nimi relacje  – wysyłać informacje, dzwonić, a może organizować śniadania prasowe lub konferencje – od czego to zależy,
  • jakie informacje media lubią najbardziej,
  • jak napisać ciekawą „medialnie” informację prasową,
  • jakie eventy, wydarzenia i działania z obszaru CSR mogą zainteresować dziennikarzy,
  • jak wybrać odpowiednie medium dla swojego wydarzenia,
  • jak zaprosić media na wydarzenia,
  • jak przygotować oprawę medialną wydarzenia lub konferencji – ile informacji, relacji przygotować i kiedy je wysyłać,
  • poznasz przepisy prawa prasowego – autoryzacja – co mówi prawo,
  • dowiesz się, co mówi RODO o zgodach na wizerunek.

Co dostaniesz:

  • poradnik na temat zasad pisania dobrej informacji prasowej,
  • prezentację wykorzystaną podczas szkolenia.

Program szkolenia został opracowany na dwa dni szkoleniowe – 16 godzin

Pierwszego dnia Uczestnicy poznają:

  • świat mediów i jego specyfikę,
  • zasady pracy redakcji dziennikarskich – tradycyjnych, elektronicznych, branżowych,
  • oczekiwania mediów i dziennikarzy dotyczące materiałów,
  • poznają zasady budowania trwałych relacji z mediami,
  • formy kontaktu takie jak: informacja prasowa, śniadania prasowe, briefingi, oświadczenia i konferencje,
  • studium przypadku – przykład informacji z konferencji, którą „kupiły” lokalne media.opracują własne pomysły na wydarzenie medialne,
  • poznają zasady konstruowania informacji prasowej,
  • samodzielnie stworzą na wybrany temat informację prasową,
  • poznają sprawdzone sposoby na klikalne tytuły i wciągające leady,
  • dowiedzą się, jak rozpowszechniać treści (narzędzia do mailingu, portale PR-owe).
  • poznają sposobu monitoring publikacji (Google, usługi monitoringu mediów).
  • rozwiążą zagadki medialne,
  • spróbują własnych sił, mierząc się z pojęciem – ciekawy medialnie temat – co to takiego?

Drugi dzień rozpoczniemy historią na temat odmian komunikacji. Następnie Uczestnicy poznają i dowiedzą się:

  • jakie są odmiany komunikacji,
  • wydarzenia, eventy CSR – co interesuje media?
  • co to jest plan medialny i jak go przygotować – trzy zasady,
  • samodzielne opracują plany medialnych dla wybranych wydarzeń,
  • zaprezentują opracowane wydarzenia oraz plany medialne,
  • będzie też miejsce na pigułkę prawną: autoryzację wypowiedzi, prawo prasowe, sprostowanie, prawo do wizerunku,
  • jak to jest z tymi zdjęciami? Czy możemy spokojnie korzystać z każdego zdjęcia, które nam się podoba?

Serdecznie zapraszam!

Opinia Uczestnika szkolenia:
Praktyczne i inspirujące szkolenie, które znacznie wykracza poza przedstawioną agendę. Wspólnie z trenerką udało nam się omówić konkretne działania i pomysły dotyczące branży, którą reprezentuję.

Błażej Jelonek, CMT Advisory

Opinie Uczestników szkolenia medialnego dla Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, oddział w Krakowie, 6-7 grudnia 2022 roku.

Świetna atmosfera na szkoleniu, ogrom wiedzy i jeszcze większy ogrom pomysłów w głowie po szkoleniu. Dziękuję!

Umiejętność aktywizowania uczestników, angażowania w prezentowane zagadnienia, utrzymanie przyjaznej atmosfery przez prowadzącą.

Bardzo dobre informacje, które warto wcielać w życie 🙂

Zapraszam też do przeczytania referencji ze szkolenia:

tekst referencji Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie, oddział w Krakowie

Masz pytania? Zapraszam do kontaktu: monica.bartkowicz@gmail.com, tel. 500 493 013

kolorowe trójkąty które tworzą jeden spójny wzór