Oswoić media – jak budować trwałe relacje z dziennikarzami. Kurs online

Szkolenie to przygotowałam z intencją wspierania osób zajmujących się wizerunkiem firm. Lata doświadczeń zawodowych w obszarze PR przyniosły mi nie tylko wiele wiedzy i umiejętności, ale też pozwoliły na wypracowanie własnego warsztatu działań.
Wiele razy spotykałam się z sytuacjami, kiedy firmy prowadziły ciekawe akcje, również te z obszarów CSR, a jednak nie udawało im się w żaden sposób dotrzeć do mediów. Te milczały jak zaklęte i nie reagowały na żadne maile, zaproszenia czy informacje. Czy można to zmienić? Oczywiście, potrzeba na to jednak czasu i wytrwałości. Zapraszam na szkolenie 🙂
Dla kogo?
- dla start-upów,
- dla właścicieli małych firm,
- dla pracowników działów marketingu, promocji i PR,
- dla przedstawicieli samorządów,
- dla organizacji pozarządowych.
Z tego szkolenia dowiesz się m.in.:
- że dziennikarze to też ludzie,
- jak ich pozyskać,
- jak budować z nimi relacje – wysyłać informacje, dzwonić, a może organizować śniadania prasowe lub konferencje – od czego to zależy,
- jakie informacje media lubią najbardziej,
- jak napisać ciekawą „medialnie” informację prasową,
- jakie eventy, wydarzenia i działania z obszaru CSR mogą zainteresować dziennikarzy,
- jak wybrać odpowiednie medium dla swojego wydarzenia,
- jak zaprosić media na wydarzenia,
- jak przygotować oprawę medialną wydarzenia lub konferencji – ile informacji, relacji przygotować i kiedy je wysyłać,
- poznasz przepisy prawa prasowego – autoryzacja – co mówi prawo,
- dowiesz się, co mówi RODO o zgodach na wizerunek.
Co dostaniesz:
- krótki przewodnik medialny – jak budować dobre relacje z dziennikarzami,
- poradnik na temat zasad pisania dobrej informacji prasowej,
- zestaw praktycznych uwag dotyczących publikacji wizerunku;
- prezentację wykorzystaną podczas szkolenia.
Program szkolenia:
Dzień pierwszy:
- zagadka medialna – reporter i pogrzeb prezydenta Kennedy’ego,
- dziennikarz też człowiek – zasady pracy redakcji, dziennikarzy i wynikające z tego oczekiwania,
- 8 najważniejszych zasad mediów,
- budowanie relacji z dziennikarzami – jaki się przygotować, jak ułożyć plan pracy,
- bliższe spotkania z dziennikarzami: śniadania prasowe, konferencje, briefy – co wybrać i kiedy organizować,
- 30 minut przerwy,
- rola i znaczenie social mediów – jakie kanały wybrać?
- informacja prasowa – trzy najważniejsze zasady – tytuł, lead, treść – co lubią media?
- studium przypadku – przykład informacji prasowej z konferencji naukowej, którą „kupiły” wszystkie lokalne media,
- jak robić dobre zdjęcia z „nudnych” wydarzeń.
Dzień drugi:
- style komunikacji – historia o sułtanie i jego doradcach,
- wydarzenie, event – co lubią media? Przykłady ciekawych medialnie wydarzeń,
- rola ekspertów, „twarzy mediów”, influencerów w tworzeniu wydarzenia,
- ćwiczenie: jakie wydarzenie możesz stworzyć w swojej firmie,
- 30 minut przerwy,
- jak przygotować oprawę medialną wydarzenia – ile informacji wysyłać, jak się kontaktować z dziennikarzami, kiedy wysyłać informacje,
- ćwiczenia – tworzymy plan medialny,
- prawo – co to jest autoryzacja i jakie są przepisy prawa prasowego,
- zgoda na wizerunek w kontekście prawa autorskiego oraz RODO,
- ankiety, pytania, zakończenie szkolenia.
CENA: 620 zł (brutto)/osoba
TERMINY: 28 i 29 stycznia 2021 roku.
ZAPISY: do 27 stycznia 2021 roku.
Jeśli szukasz innego terminu – dzięki współpracy z firmą Empemedia prowadzę też to szkolenie w dniach 18 i 19 stycznia 2021 roku. Zapisy do 17 stycznia 2021 roku, do godziny 17.00. Wszystkie informacje znajdują się na stronie szkolenia: Współpraca z mediami.
Serdecznie zapraszam!
Interesuje Cię szkolenie? Zadzwoń lub napisz. Jestem do dyspozycji:
mail: monica@drogowskazy.com.pl
tel. 500 493 013
