Twoja marka to Twój sukces. Jak budować wizerunek w sieci
Czas epidemii stał się dla nas wszystkich nowym wyzwaniem. Wiele pracy prowadzonej jest teraz online. Konieczne jest więc nabycie nowych umiejętności, związanych z tą sytuacją. Kiedy zyskujemy świadomość tego, co i jak dzieje się z nami oraz wokół nas – w sytuacji komunikacji – jesteśmy bardziej skuteczni. Wiedza daje nam przewagę konkurencyjną. Warsztat z autoprezentacji pomoże Ci tę właśnie przewagę osiągnąć. I, co równie ważne, poprawi samopoczucie.
Każdy z nas jest inny, niepowtarzalny – każdy ma więc swój własny styl – ten, który powoduje, że czujemy się w każdej sytuacji komfortowo, lekko i radośnie. I to właśnie odnajdziemy podczas warsztatu.
Dla kogo:
- właścicieli małych firm,
- freelancerów,
- każdego, kto planuje działać i pracować online.
Czego się dowiesz:
- co jest marka osobista,
- poznasz etapy jej budowania – od określenia grupy docelowej, komunikatów, jakie sobie zrobić zdjęcia, jak przygotować opisy tego, czym się zajmujesz, kiedy zakładać funpage i stronę internetową,
- jak przygotować się do działania online – jaką formą aktywności wybrać – kilka strategii budowania marki – live, wpis czy bolg,
- w jaki sposób się nagrywać – jak najlepiej wybrać miejsce do nagrania, jak się ubrać, jak ustawić kamerę, jak wybrać oświetlenie, czym się wyróżnić na tle konkurencji,
- jak przy pomocy „chwytów” stylizacyjnych pokazać „mocne strony”,
- jak przygotować scenariusz swojego wystąpienia – jak je ułożyć, czym zaciekawić odbiorcę, jak utrzymać jego uwagę,
- jak radzić sobie ze stresem i tremą – dlaczego „zapominamy języka w gębie”;
- jak rozładować napięcie – poznasz skuteczne ćwiczenia oddechowe, rozgrzewanie aparatu mowy, mówienie z przepony, gesty które uspokajają.
Czas kursu: 8 godzin – 4 dni po 2 godziny
Plan kursu:
Dzień pierwszy: 2 godziny
- poznanie się, przedstawienie się,
- kontrakt warsztatu,
- wprowadzenie – baśniowy świat;
- co to jest marka osobista – wokół definicji,
- schemat budowania marki: elementy określające obszary Twojej działalności, grupy docelowe, tworzymy tekst opisujący nas,
- ćwiczenia – przygotowanie samodzielnego opisu,
- dyskusja
- podsumowanie pierwszego dnia – pytania
Wyzwanie: na kolejne spotkanie dopracuj swój opis, doprecyzuj grupę docelową.
Dzień drugi: 2 godziny
1. podsumowanie wyzwania,
2. przygotowania do startu – jakie zdjęcie zrobić, na co zwrócić uwagę – czy powinno być wszędzie takie samo zdjęcie – od czego to zależy, kiedy zakładać funpage, jakie materiały trzeba przygotować przed startem z własną marką,
3. pisać bloga czy zakładać stronę internetową,
4. jaka forma aktywności online jest Ci bliska? Wpisy, blog, livy a może inna – plusy i minusy różnych działań (zasięgi, pozycjonowanie oraz rozpoznawalność),
5. dyskusja – w czym czujesz się najlepiej,
6. co potrzebujesz, aby wystartować online, ile będzie Cię to kosztować,
7. Twoja marka to Twój wizerunek w sieci – przygotowania do nagrań przed kamerą,
8. kilka złotych zasad każdego wystąpienia.
Wyzwanie: przygotuj swoje krótkie wystąpienie – jak przedstawisz się swoim klientom?