Twoja marka to Twój sukces. Jak budować wizerunek w sieci

mała roślinka w świetle słońca

Czas epidemii stał się dla nas wszystkich nowym wyzwaniem. Wiele pracy prowadzonej jest teraz online. Konieczne jest więc nabycie nowych umiejętności, związanych z tą sytuacją. Kiedy zyskujemy świadomość tego, co i jak dzieje się z nami oraz wokół nas – w sytuacji komunikacji – jesteśmy bardziej skuteczni. Wiedza daje nam przewagę konkurencyjną. Warsztat z autoprezentacji pomoże Ci tę właśnie przewagę osiągnąć. I, co równie ważne, poprawi samopoczucie.

Każdy z nas jest inny, niepowtarzalny – każdy ma więc swój własny styl – ten, który powoduje, że czujemy się w każdej sytuacji komfortowo, lekko i radośnie. I to właśnie odnajdziemy podczas warsztatu.

Dla kogo:

  • właścicieli małych firm,
  • freelancerów,
  • każdego, kto planuje działać i pracować online.

Czego się dowiesz:

  • co jest marka osobista,
  • poznasz etapy jej budowania – od określenia grupy docelowej, komunikatów, jakie sobie zrobić zdjęcia, jak przygotować opisy tego, czym się zajmujesz, kiedy zakładać funpage i stronę internetową,
  • jak przygotować się do działania online – jaką formą aktywności wybrać – kilka strategii budowania marki – live, wpis czy bolg,
  • w jaki sposób się nagrywać – jak najlepiej wybrać miejsce do nagrania, jak się ubrać, jak ustawić kamerę, jak wybrać oświetlenie, czym się wyróżnić na tle konkurencji,
  • jak przy pomocy „chwytów” stylizacyjnych pokazać „mocne strony”,
  • jak przygotować scenariusz swojego wystąpienia – jak je ułożyć, czym zaciekawić odbiorcę, jak utrzymać jego uwagę,
  • jak radzić sobie ze stresem i tremą – dlaczego „zapominamy języka w gębie”;
  • jak rozładować napięcie – poznasz skuteczne ćwiczenia oddechowe, rozgrzewanie aparatu mowy, mówienie z przepony, gesty które uspokajają.

Czas kursu: 8 godzin – 4 dni po 2 godziny

Plan kursu:

Dzień pierwszy: 2 godziny

  1. poznanie się, przedstawienie się,
  2. kontrakt warsztatu,
  3. wprowadzenie – baśniowy świat;
  4. co to jest marka osobista – wokół definicji,
  5. schemat budowania marki: elementy określające obszary Twojej działalności, grupy docelowe, tworzymy tekst opisujący nas,
  6. ćwiczenia – przygotowanie samodzielnego opisu,
  7. dyskusja
  8. podsumowanie pierwszego dnia – pytania

Wyzwanie: na kolejne spotkanie dopracuj swój opis, doprecyzuj grupę docelową.

Dzień drugi: 2 godziny

1. podsumowanie wyzwania,

2. przygotowania do startu – jakie zdjęcie zrobić, na co zwrócić uwagę – czy powinno być wszędzie takie samo zdjęcie – od czego to zależy, kiedy zakładać funpage, jakie materiały trzeba przygotować przed startem z własną marką,

3. pisać bloga czy zakładać stronę internetową,

4. jaka forma aktywności online jest Ci bliska? Wpisy, blog, livy a może inna – plusy i minusy różnych działań (zasięgi, pozycjonowanie oraz rozpoznawalność),

5. dyskusja – w czym czujesz się najlepiej,

6. co potrzebujesz, aby wystartować online, ile będzie Cię to kosztować,

7. Twoja marka to Twój wizerunek w sieci – przygotowania do nagrań przed kamerą,

8. kilka złotych zasad każdego wystąpienia.

Wyzwanie: przygotuj swoje krótkie wystąpienie – jak przedstawisz się swoim klientom?